fredag 6 februari 2009

Gammalt ut och nytt in =(

Idag har jag fått säga tack och hej till min gamla Bettan som varit en trogen tjänare sedan mer än 20 år. Hon har sytt allt i från lillbrorsans examenskläder till massvis av barnkläder å en å annan gardin.
Det började med att jag för några månader sedan köpte mig en overlock och sedan har min gamla hederliga symaskin krånglat mer å mer. Jag har skämtsamt sagt till min sambo att den är svartsjuk och vill pocka på uppmärksamhet. Till slut ville den inte ens sy sicksack.
Så det bar iväg till symaskinsaffären för service å ev kostnadsförslag att laga ev fel. När jag kom till affären idag så meddelade de att det skulle gå loss på runt 1900, hicka!
Så det slutade med att jag istället kom ut med en ny symaskin som jag ska försöka lära känna ihelgen. Men det känns lite tungt.
Fick lov att pigga upp mej med att åka iväg å leta efter lite roliga tyger. Hade lite tur idag och jag återkommer med bilder om detta. (Vår kamera är i alperna med sambon just nu)

2 kommentarer:

  1. hej!
    tack för kommentaren på min blogg. mönstret är från en japansk mönsterbok
    http://www.yesasia.com/global/clothes-for-boys-and-girls/1010837950-0-0-0-en/info.html
    finns att köpa här. rekommenderas verkligen!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för ett snabbt svar och länken =)

    SvaraRadera