söndag 8 november 2009

Diverse flygfän....

Efter det att jag fått skruttan att somna för kvällen lyckades jag sy färdigt två klänningar.

Tygerna till dessa har jag köpt på Tradera och det är den lilla juvelen som valt dem.
(Ibland när det är Bolibompa och jag sitter bredvid henne så passar jag på att kika lite på tygerna som finns på Tradera. Å då har det hänt att hon utropat - Den där vill jag ha mamma!)
Klänningen är halvfodrat med tyg från den lokala tygaffären och sen passade jag på att göra snedslå i samma färg som det jag fodrat med.

Det här trycket var lite större än vad jag trodde, men det funkade än då. Bild på framsidan....

...å bild på baksidan.

5 kommentarer:

  1. Vad fina, och vilket underbart uggletyg... Fin klänningsmodell!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fina och särskilt uggleklänningen! Jag budade på samma tyg på Tradera, men fick inte det. Nu saknar jag det ju ännu mer när jag ser hur fint det blev... Hoppas att dottern också gillar den - men det gör hon nog, kan jag tänka mig!

    SvaraRadera
  3. Åh, om min lilla Ella hade sett de tygerna så vet jag en till som skulle vilja ha. Jättefina klänningar båda två!

    SvaraRadera
  4. Åhh, älvklänningen är underbar :-)

    SvaraRadera