tisdag 17 augusti 2010

Ur barnamun.....


Från toaletten imorse ropar Skruttan: -Jag är färdig!
Jag går dit för att upptäcka att hon låst in sig. Jag blir lite orolig varvid jag får svaret: -Mamma, jag kan öppna nu. Ni behöver inte använda grisfoten!!!!!
VA, säger jag. -Ja, kommer ni inte ihåg att ni fick lov att använda den när jag var liten.
Först fattar jag ingenting sen kommer jag ihåg att vi vid ett tillfälle fick lov att använda kofoten för att få upp toalettdörren.

Grisfot eller kofot, i ett barns värd är det ingen större skillnad :o)

6 kommentarer:

  1. :D så sant vad är skillnaden egentligen ;)

    SvaraRadera
  2. Barn är barn - helt underbara:)

    ps tack för tipset med galltvål. Köper man den på Apoteket?!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Barn är nog alltid lika härliga!

    SvaraRadera
  4. Ha,ha....tänk vad mycket som rör sig i dessa små hjärnor :D

    SvaraRadera
  5. Madde, jag undrar om vi har inte en sjukdom som går att behandla, för det är ju helt sjuk att köpa tyg som man kan inte hinna att sy i, även om de är fina.

    SvaraRadera