tisdag 7 december 2010

Lite gjort, men bara lite

Det känns som det var evigheter sen jag satt vid symaskinen. Andra saker har blivit prioriterade.
Men skruttan behövde verkligen en ny mössa som var varm. Så nu var det bara att syyyyy :o)
Tyget är inköpt på Tradera för länge sedan. Har för mig att det var från USA eller något sånt..... och så fodrad med fleece för värmens skull :o)

Just nu har jag lite dåligt samvete för min äldsta dotter. Hon har en klänning som jag lovat sy om och det har jag inte gjort än. Ska försöka ta tag i det i mellandagarna för just nu är det fullt upp.
Bl a med något som absolut inte är sy relaterat. Ska till helgen åka på instruktörsutbildning för Body Combat, 3 dagar. Jag har någon sån där skräckblandad förtjusning i magtrakten och är lite orolig för att jag ska vara så slut i kroppen att jag får problem att ta mig hem .....

3 kommentarer:

  1. Får väl hoppas att det lugnar ner sig lite efter jul :) Fin mössa har du sytt i alla fall. Singoallan i molntyget i inlägget innan är också jättefin. Har funderat på att köpa en bit av det molntyget men det kostar väl en del? C:s mage har varit lugn hela dagen så det blir dagis och jobb imorgon igen.

    SvaraRadera
  2. Vilken kul modell på mössan. Jag längtar till mellandagarna då vi kan ta det lugnt och bara vara. Jag ska var ledig 2 veckor och hoppas både hinna sy och umgås med barnen, mannen jobbar :-(

    SvaraRadera
  3. Söt mössa! Jisses, Body Combat i 3 dagar låter otrooligt jobbigt för en som inte tränat på 10 år:)) Ha det så kul!

    SvaraRadera