tisdag 19 maj 2009

Lite gjort.....

Igår satt jag och sydde för glatta livet och sen tog tråden slut. Ååååh så tråkigt! Känslan måste ha varit som hos barn som leker för fullt och sen måste sluta för att gå och lägga sig. Det var i alla fall vad jag såg framför mig när jag satt där frustrerad över att inte kunna slutföra mitt projekt.

Vilket fall som helst så har jag haft kul, inspirerad av andra duktiga bloggare, så har jag satt ihop tre olika tyger för att få denna glada kreation.

Blomtyget kommer ifrån en gardin som jag ropat in på tradera och det oranga är inköpt på Ohlssons tyger. Det gula har jag köpt in tidigare på något loppis bara för att det var så härligt gult.

Känner mig nöjd med resultatet och jag kommer nog att försöka klippa o kombinera mer framöver. Det är bara fantasin som sätter gränserna =)

Dessa höll jag oxå på med när jag ändå sydde med orange tråd. Jag har gjort en liknande tidigare och sedan är det ytterliggare en i retrotyg.



6 kommentarer:

  1. Vilka underbara plagg, den blommiga kjolen skulle mer än gärna få flytta in här hos mig =)

    SvaraRadera
  2. Åh så underbara!! Älskar klänningen!! T
    ypiskt att tråden tog slut :-(, det är sånt som händer mig.. Nålarna går av och helt plötsligt har man inga när man äntligen har sytid ;-).

    SvaraRadera
  3. Så fin klänning!!! Tyget är ju bara helt underbart!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker du syr. Roligt att hitta hit, jag återkommer ;-)!!

    SvaraRadera