måndag 27 juli 2009

Bilder från stugan....

Som jag tidigare skrev så har det varit mycket pyssel med svärfars stuga.
Den är utan el och vatten och har inte användts så mycket.
Men jag och mina barn tycker det är så skönt, för hit åker man för att "bara vara".
Här kommer lite bilder som jag tidigare lovat.... Ena rummet går i vitt och svart:
Här har jag sytt lite gardiner i ett ljust tyg mer stjärnor i beige och svart.

Vi hittade fyra lådor på hjul i en affär som skulle läggas ner. Vi tänkte att vi kunde använda dessa både som förvaring och som "sittpallar". Så min kära sambo har fått kapa till lock och jag har klippt till stoppningen och tyget.
Lilltjejens lilla stol har jag klätt om i samma tyg som soffkuddarna.


Jag har hittat ett runt bord på loppis för en 50-lapp.
Sedan har det blivit delat och sprejmålat i svart.
De vita hästarna köptes vid en dagsutflykt till Nusnäs och målades i vitt. (Återkommer med bilder därifrån)















Till soffa så fick en gammal madrass träda in. Här har jag sytt ett överdrag i svart tyg från Åhléns. Tyg till soffkuddarna är inhandlat från lokala tygaffären.
Spegeln är inhandlat för billig penning och även den sprejmålad i svart.
Tarrsängen har fått överkast i samma vita tyg som gardinerna.

Köket går i vitt och rött:















Till köket i stugan så har det blivit en smal gardinkappa i rödprickigt.

(Vårat nästa projekt är att måla de gula skåpsluckorna röda.)

I köket så har jag köpt en gammal byrå på loppis som målats röd, men beslagen har ännu inte blivit monterade.


Lillskruttan har fått en egen spis.
(I och med att det inte finns någon el så använder vi oss av gasol till kylskåpet och spisen.)

Just nu ligger stolsdynorna för uppsömnad. Rött tyg med vita prickar ska det bli =)

Ute på gården så finns ytterliggare ett litet krypin. Målade sista väggen vit igår så jag återkommer med bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar