lördag 12 december 2009

Ormar och S

Nu luktar det gott i hela huset av allt bak :o)
Här är ett av resultaten på våra megastora lussekatter (på senaste loppisfyndet, fyra st hjärtassietter för 1 kr/st.) Lussekatterna är supergoda och innehåller mycket gott: sirap, grädde, vaniljsocker, mandelmassa mm.
De större ungdomarna är inte så pigga på att hjälpa till med julbaket längre, så det är tur att lillskruttan är en hjäplsam kandidat. När vi bakade lussekatter så talade hon om mig att först måste vi rulla långa ormar.... sen skulle vi rulla ormarna till S. Jag tycker det är så roligt med dessa spontana kommentarer :O)

Lite bilder på den glade bagaren :o)

3 kommentarer:

  1. vad gullig lilla dammen ser nöjd ut, bra jobbat! och så undrar jag vilket loppis du brukar besöka, för då springer jag dit. jeje, som sagt, folk har alla sina gömmor, och vi andra passar på!

    SvaraRadera
  2. Här i Dalarna är det loppis lite här och där :o)

    SvaraRadera
  3. Vad gott, jag är tyvärr lite av en analfabet i köket, men nästa år ska jag banne mig göra ett pepparkakshus. (Nog borde väl pepparkakshussatsen finnas hos Ikea!??!?)

    SvaraRadera