söndag 29 april 2012

Dåligt samvete


Skruttan har velat haft en dress som alla andra. Jag har lovat att sy en, men det där med dragkedjan har gjort att jag dragit mig. Tiden har gått….. men häromdagen kom hon och frågade med bedjande ögon när den där OP:en skulle bli klar?
Det sved och nu har jag tillbringat två kvällar med klippning o sömnad. Å inatt blev den då äntligen klar :o)
 Så nu på morgonen var det en glad tjej som provade :o)
 Å när hon beställde den var det viktigt att dragkedjan skulle gå hela vägen upp?

Som ni ser skulle dragkedjan kunnat vara liiiite längre, men det fanns inte så långa dragkedjor på den lokal syaffären. Utan denna fick jag leta fram ut mina gömmor. 

Det rosa tyget har jag hittat på röda korset för billig peng och i fickorna samt insidan av huvan är det tyg från Jofotex.

Ganska nöjd, men skulle behövt fixa till dragkedjan lite bättre.  Men det får bli en senare fråga, var för trött inatt....... 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin, förstår att dottern är nöjd! Det där med dragkedja är inte alls kul tycker jag men man får ju offra sig ibland... Har yngsta dotterns op nr 2 utklippt men kommer mig inte för att sy ihop den och nu har dessutom sonen beställt en...:)

    SvaraRadera
  2. Så snygg! Ja jag har också tänkt sy dressar till ungarna men inte får man tummen ur inte...=(
    Hehe ja det lär ju inte vara ofta man behöver dragkedjan stängd ända upp, men förstår att det är en detalj som räknas ändå, även om jag inte fattar poängen med den, haha. ;o)

    SvaraRadera