söndag 5 augusti 2012

En till och det lär bli fler :o)



Min minsta dotter tyckte om min kjol, så här kommer en till fast i barnstorlek. Det är bara fantasin som sätter begränsningar.

Denna gång köpte jag ett par barnjeans på en loppis för en billig penning som jag kapade av benen på. Nederdelen på kjolen är ett barnlakan från 70-talet som det redan fanns spets på. Blomman på fickan har tidigare suttit på ett hårspänne. (Man tager vad man haver)
 Textilklister och några stygn, så nu borde blomma sitta på den lilla x:tra fickan.

 Min mamma kom förbi och hon gillade kjolarna, så hon gjorde oxå en beställning på en kjol med detta stuk. Kul!

2 kommentarer:

  1. Jätte söt kjol på en söt tjej! Din egen i förra inlägget är också jättefin. Visst är de super kul att sy? Måste oxå sy fler men måste först skaffa lite band, spets eller andra roliga detaljer att piffa med:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj som tusan :o)
      Måste försöka hinna göra mig en till.... (Smiter till Grekland mot slutet av veckan för att försöka få lite sol)

      Radera