lördag 5 juni 2010

Bokstavsleken fortsätter

Efter förra bokstavs-klänningen så kom Skruttan med en ny beställning. Denna gång skulle det stå PUSS. Vet dock inte om det kommer från Magnus o Eva i ”fem myror är fler än fyra elefanter” eller att hon är kär i en pojke som hon pussade på hans kalas.

Vilket fall som helst så har denna mamma svårt att säga nej till sin ”sladdis”. Dessutom ska det vara kalas här hemma imorgon. Min äldsta dotter har bastat 17 och min brorson fyllde år medan vi var i Grekland samt att min pappa också fyllt år nyligen. Så det blir tjocka släkten :o)

Jag har använt resten av påslakanet samt en stuvbit med hjärtan till bokstäverna som också är från loppis. Spetsen tror jag att jag hittade på Erikshjälpen eller Röda Korset. Det enda som är nytt är nog snedslån och tråden :o)

Så nu är det bara att hoppas att den lilla damen godkänner klänningen imorgon.

8 kommentarer:

  1. Du är grym!!! Dessa klänningar är ju bara för coola och så himla personliga!! Snyggt!!

    SvaraRadera
  2. Helläcker! Med den röda spetsen nertill såå fin! Din dotter blir säkert jättefin i den!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt! Det här ska jag visa mina elever i höst... om jag får?

    SvaraRadera
  4. Retrostuff:
    Det är helt OK :o)

    SvaraRadera
  5. Åh så fin denna med var! gillar dina snygga bokstäver!

    SvaraRadera