söndag 22 maj 2011

Turklöver

Igår var jag iväg på kvartalsutbildning för combaten igen. Åkte tidigare än jag behövde för att kunna åka in på några ställen på vägen, å det var ju tur :o)

Hittade en loppis och där hittade jag klövertyg :o) En stor bit på 145 x 220 cm. Happy!! Å till en struntsumma dessutom.
På andra stoppet så var det redan mycket folk, men jag styrde min kosa mot korgen för mattrasor. Mitt hjärta slog en liten frivolt - Dunderklumpentyg! Det var ett barnpåslakan på 120 x 115 som bara var lite lagat nertill på ena sidan.
Jag vet inte vad det är för fel på vissa som gör så........ de verkar inte alls förstå hur åtråvärt detta tyg är bland oss som tycker om att sy. Priset var rent löjligt billigt.

Såg fler fina saker, men jag har lovat att inte handla mera. Å nu bröt jag mitt löfte liiiite.

Det blir inte mycket sömnad ett tag framöver tror jag, för nu har jag nya slag- och spark kombinationer som jag ska sätta rätt i musiken. Så det blir till att öva - men inte idag. För jag har grym träningsvärk i rumpan idag. Det är mycket sparkar i senaste realesen.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina tyger du har köpt :) Det är kanon när man kan hitta tyg så pass billigt :)

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken supertur du hade! Tror många som säljer på loppis inte har en aning om vad som är attraktivt för såna som syr... tur är det kanske så man kan göra såna fynd. Jag har en bit brunt dunderklumpentyg, tyvärr inget fynd utan dyrt från tradera men klart värt det.

    SvaraRadera