tisdag 5 januari 2010

Kopian och orginalet....

När jag var hemma och VAB:ade före jul så såg jag denna fina tunika Retrostuff´s blogg.
Både jag och min dotter blev superförtjusta i den, extra kul då det bara brukar vara rosa som duger åt den lilla damen annars :o)
Vilket fall så föreslog jag ett byte och gulliga My nappade på bytet. Så jag fick en supermysig tunika till min dotter mot lite tyg. Det är en härlig modell och den har blivit flitigt använd :o)

Tyget som jag hittade härom dagen gillade hon, men om sen tunikan jag sytt duger är en annan femma. Det visar sig imorgon........

Kopian..... som en gång var en påslakan.
My´s fina tunika = orginalet

4 kommentarer:

  1. Kul att du hittade till mig, så att jag hittade till dig =) kommer på besök fler gånger..... kram

    SvaraRadera
  2. jättefina! jag tycker sååå mycket om retrostuff underbara kläder, och det vet du. Men tyget du hittade var helt läcker, hur kan du ha så fina tyger? fy! vad jag vill smyggtitta i dina gömmor, hehe. jag tror att dottern kommer att älska mammastunika lika väl, så fint den är!

    SvaraRadera
  3. Kul!
    Vilket fantastiskt tyg dessutom. Små skruttor kommer oftast in i stora skämmaråldern, någonstans vid 4-6 årsåldern (min erfarenhet), då ska det plötsligt vara tufft! Bara Bratz- och barbiedockorna får ha rosa då ;).

    SvaraRadera
  4. Aleisa: Jag har bomba la bomba inne bland mina tyger! Jag skulle behöva få lite ordning i garderoberna så jag vet vad jag har :o)

    SvaraRadera