måndag 13 april 2009

Favvo tunika...

När jag var ute och handlade sist så hittade jag en tunika som jag köpte. Den var både enkel i modellen och skön, så jag har använt den flitigt.


Vilket fall som helst så beslöt jag mig för att rita av den och här är några av resultaten....
På den översta bilden så är det ett påslakan som jag kasserat och på den understa så är det mitt tygfynd sedan tidigare som jag använt.
Tycker det är så skönt när man bara kan "dra något över huvudet" å så är man klar, så denna modell har tillverkats i ytterliggare sex exemplar i andra tyger. Skönt att ha till jeans nu på vårkanten och till bara ben när det blir sommar.

3 kommentarer:

  1. Åh vad fina o vad duktig du är på att sy! Själv så vet jag knappt vad som är bak o fram på en symaskin ;)

    Ny tävling hos Tant: http://uj76.blogspot.com/2009/04/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_15.html

    Ha en underbar dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Jätte fina skaer du syr gillar verkligen tunikan

    ha en trevlig helg

    SvaraRadera