fredag 12 mars 2010

Vackert tyg med rosor

Har varit och i den stora huvudstaden ett par dagar med jobbet. Men är nu hemma igen :o)
Naturligtvis hamnade jag även ute på stan på jakt efter tyg. Men det bidde inget som fick följa med hem denna gång. Jag är nog lite bortskämd på priser och tyger hemifrån.
Tänkte passa på att visa vad jag hittade innan jag for iväg. Superläckert!
Funderar på om jag ska sy en kappa till skruttan eller en klänning. Laine design gör så otroligt vackra kappor och jag är riktigt sugen på att göra en. Men jag har aldrig sytt någon kappa förr. Vi får se vad det blir.....

Hittade lite annat smått och gott oxå, men det får jag visa en annan dag.

3 kommentarer:

  1. Fantastisk stoff! En kåpe /kappe i Laine-stil skulle bli perfekt.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare! Tyget är helt underbart!!! Min A kallas "Rosenknoppen" så jag är allt lite avis:) Hoppas det blir en kappa för det tror jag verkligen hade blivit jättefint.

    SvaraRadera
  3. Vilket alldeles fantastiskt vackert tyg! Lyckliga lyckliga du!

    SvaraRadera