lördag 29 augusti 2009

Ett litet kvällsprojekt....

I eftermiddags träffade jag och en väninna varandra på fotbollsplan när våra tonårsdöttrar hade match. Med sig hade hon sin lilla stumpa iförd en mössa (rosa med döskallar) som jag sytt tidigare. Efter det har hon önskat sig ytterliggare en mössa, fast i rött till lilla L.
Idag talade hon om att hon köpt några mössor i butiken, men att hon upplever att de kanar/glider medan den jag sytt sitter bra. Så efter jag lagt min lilla skrutta ikväll så satte jag igång. Men passade även på att klippa till vantar o tossor. Den lilla damen ska även vara supporter på en fotbollsmatch imorgon. Det är ingen värme i luften så därför tyckte jag att hon kunde behöva lite mer på sina små händer o fötter.
Hoppas bara det passar för jag hade inget mönster utan har klippt på fri hand.

Det var kul, men pilligt att sy smått. Ska jag sy tossorna igen, så ska jag göra dem lite högre bak i hälen.

Tyget till mössan o vantarna har jag köpt hos Ohlssons Tyger.
Tyg till tossorna är spillbitar efter jag sytt en klänning.
Jag fodrade tossorna med fleece för att få dem lite varmare.

2 kommentarer: