söndag 2 augusti 2009

Mamma, mamma - solen lyser

Jag har jobbat inatt och på förmiddagen så kunde min lilla skrutta inte hålla sig längre. Solen lös och hon väckte mig med nyheten om solens strålar =)
En vädjan om att sy klart hennes klänning kom ganska snart.
Hon har tidigare vart i tvättstugan och valt ut tyger till en klänning som jag påbörjade. Men p g a det tråkiga vädret har klänning inte blivit färdig. Det var bara resåren i hals och ärmar som saknades, så det var snabbt gjort. Jag hann få ett kort o sen åkte den på.
Tyget är en stuvbit från Ohlssons tyger.

5 kommentarer:

  1. Vad söt klänning och tös! Jag sydde nyss en singoallaklänning från ett gammalt 70tals mönster, men den blev vid som ett påslakan tyvärr... Väntar på ett mönster från F.A.E. (hon syr också jättefina Singoallor)som tyvärr fortfarande ligger hemma hos mormor och morfar i Sverige. Fast de skulle posta idag!!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Supergullig, klänningen passar henne så fin, ljuvliga tyger och modellen.

    SvaraRadera
  4. Jättefin, och en jättesöt liten tjej :-)

    SvaraRadera