söndag 2 augusti 2009

Lekstugans makeover....

Lekstugan på gården har några år på nacken och det var dags att ta tag i det.
Men det har varit diverse komplikationer på vägen.
En fondvägg med röd bakgrund och resterande ljusa tapetserades. Men då det varit så regnigt och fuktigt så blev de så flammiga märken på den ljusa tapeten. Så den fick jag lov att måla med färg i efterhand. Igår så målade jag sista omgången på förmiddagen och sedan gick jag in för att fixa lunch. Efter ett tag så kommer en pappa o knackar på dörren, han var väldigt skamsen. Han berättade att hans dotter smitit in på vår gård och hittat rollern och målat själv. Jag kände mig gråtfärdig vid beskedet. Men färgen jag målat med var vattenbaserad och jag torkade och torkade. Den röda tapeten blev flammig på tre ställen, men jag fick i alla fall bort rödfärgen.
En eloge till pappan som vågade komma o ge beskedet så jag hann fixa det värsta!
Här kommer lite bilder, allt är dock inte klart (lister o gardiner mm) Men min dotter ville verkligen använda sin lekstuga idag, så jag får fixa det sen.....

Jag har snöat in lite på rött just nu och tyg från Stoff o Stil har användts till stolsdynor och duk.
Har även tänkt använda samma tyg till en lite gardinkappa vid de två fönstren som finns i lekstugan. Skruttan har haft café ute i stugan idag och här sitter hon o väntar på sina gäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar