tisdag 18 maj 2010

Spetsfantasten har slagit till igen :o)

Min väninna hade köpt en så fin kjol (eller rättare sagt klänning som jag fick sy om till kjol) med spets för att ha under diverse tunikor. Det blev så himla tjusigt, så jag blev lite sugen på att härma henne lite. Men jag gillar gammalt mest, så det blev ett besök till Röda Korset – å jag hade tur.

Titta vad fin den är och endast 30 spänn, för att den var lite trasig längst upp. Men vad gör väl det när jag ändå ska göra den lite kortare :O)

Med ut ur affären fick det också följa med några få tyger. Det blev med andra ord tyger kvar, då jag försöker att hejda min köplust då det är så trångt i skåpen.

5 kommentarer:

  1. Det röda tyget är ju helt fantastiskt fint!! Tänk vad man kan fynda ibland :D

    SvaraRadera
  2. Ja tacka vet jag Röda Korset:) Underkjolen var ju superfin...vilken underbar spets med löv! Läckra tyger oxå. Det känns extra bra att jag hjälpt till lite iaf till att bereda plats för dessa nya;)

    SvaraRadera
  3. Åhh vilka fina tyger! När ska min köplust för tyg mattas av??

    SvaraRadera
  4. Fina tyger... vilken himla bra ide, med underkjol med spets på.... måste kolla på "mitt" Röda Kors om det finns någon, elelr så får väl mormors gamla bröllopslakan sätta livet till! Det blir ju lite "Lilla huset på prärien-stil" av det hela, och DET gillar jag! Tack för idèn!

    SvaraRadera
  5. Underbart alltihop! Önskar jag kunde fynda på Röda Korset någon gång men jag tycker aldrig jag hittar nått där:(

    SvaraRadera